موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شایعه آمپول شل کننده عضلات

شایعه آمپول شل کننده عضلات

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 دی 1399 ساعت 11:23

مشهد- ایرنا- پزشك جراح دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: عوارض ناشی از تزریق آمپول 'متوكاربامول' كه برای دردهای عضلانی استفاده می شود، بسیار نادر است.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دكتر محمد وجدانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمپول 'متوكاربامول' كه شل كننده عضلانی است و 10 سی.سی حجم دارد، باید به حجم مساوی در 2 باسن بیمار تزریق شود و تزریق آن در عضله نیز باید عمیق و به آهستگی صورت گیرد.

وی اظهار كرد: از عوارض این آمپول، فاشئیت نكروزان (سیاهی و نكروز شدید بافت عضلانی در محل تزریق) می باشد كه اگر به موقع مراجعه و بافت نكروزه برداشته شود، قابل درمان است.

وی گفت: اینگونه عوارض در آمپول دیكلوفناك (ضد درد) به مراتب شدیدتر است و به همین دلیل تزریق آمپول دیكلوفناك از چند سال گذشته در كشور ممنوع شده و استفاده از ژل دیكلوفناك كاربرد دارد.

رئیس بیمارستان سوانح و حوادث طالقانی مشهد در باره تصاویر انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر جراحی بیمار به دلیل ابتلا به 'فاشئیت نكروزان' ناشی از تزریق آمپول 'متوكاربامول' افزود: صحت این مطلب هنوز تایید نشده اما قابل بررسی است.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد نیز با اشاره به انتشار تصاویر دلخراش در شبكه های اجتماعی مبنی بر جراحی دختر جوان مبتلا به عوارض تزریق عضلانی آمپول متوكاربامول در یكی از بیمارستان های خراسان رضوی گفت: این اتفاق در هیچك از بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی مشهد گزارش نشده است.

دكتر محمد اسماعیل خیامی در عین حال افزود: هم اكنون 6 دانشگاه علوم پزشكی در استان خراسان رضوی شامل دانشگاه های علوم پزشكی مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار و گناباد استقرار دارند و ممكن است این رخداد مربوط به سایر دانشگاههای علوم پزشكی استان باشد.

در روزهای اخیر 2 تصویر دلخراش از بدن یك دختر جوان بستری در یكی از بیمارستان های خراسان رضوی كه به

علت تزریق آمپول 'متوكاربامول' به 'فاشئیت نكروزان' مبتلا شده در فضای مجازی منتشر شده است.

3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر