موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مضرات ورزش سی ایکس

مضرات ورزش سی ایکس

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 28 آذر 1400 ساعت 23:45

احتمالا تاکنون اسم ورزش سی ایکس ورکس به گوشتان خورده ولی نمی‌دانید که دقیقا چه نوع ورزشی است یا هیچ اطلاعات خاصی درباره این ورزش ندارید. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با این ورزش، تمرینات و فواید آن آشنا کنیم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پیشنهاد: تخفیف های باشگاه ورزشی برای تهران و سایر شهرها

ورزش سی ایکس چیست؟

حرکات ورزش سی ایکس ورکس

ورزش سی آیکس ورکس از جمله ورزش‌های گروهی برای تناسب اندام است. این ورزش که توسط کمپانی لس مایلز اختراع شده، با هدف تقویت عضلات مرکزی بدن و بالاتنه از جمله ورزش‌های قدرتی و هوازی است. شعار این ورزش «سلامتی، پیشرفت در ورزش و تقویت عضلات مرکزی بدن» است. این ورزش روی عضلات ناحیه شکم، بالای شکم، باسن و شانه تاثیر می‌گذارد و باعث بالا رفتن آمادگی این عضلات می‌شود.

این تمرینات باعث می‌شود تا شما به بتوانید ورزش‌های مورد علاقتان مانند تنیس و فوتبال را راحت‌تر و بدون خستگی بیش از حد انجام دهید. یکی از ویژگی‌های اصلی این ورزش داشتن پایه‌های مختلف است تا شما با توجه به آمادگی جسمانی خود حرکات را متناسب با آن انتخاب و انجام دهید. ورزش سی ایکس (CXworx) از جمله ورزش‌هایی است که شما را به چالش می‌کشد. شما در یک جلسه نیم ساعته فعالیت‌های بدنی و قدرتی بسیار بالایی خواهید داشت.

یکی از ویژگی‌های بسیار این ورزش، تاثیراتی است که روی بدن شما به خصوص عضلات مرکزی بدن می‌گذارد. تاثیرات این ورزش به حدی است که بلافاصله از تمام شدن جلسات قدرت را در این عضلات حس می‌کنید. البته توصیه می‌کنیم که پس از انجام این تمرینات به هیچ عنوان تمرینات قدرتی انجام ندهید تا از آسیب دیدگی عضلات خود جلوگیری کنید.

پیشنهاد: خرید وسایل و لوازم ورزشی با کد تخفیف دیجی کالا

فواید ورزش سی ایکس ورکس

سی ایکس ورکس

اصلی‌ترین فایده ورزش CXWorx را باید در تاتیر آنی آن دانست. فرقی ندارد که چه در نوع وضعیت بدنی قرار دارید. تاثیر این ورزش بسیار سریع است و به سرعت اندام شما را قوی و بهتر خواهد کرد.

سی ایکس ورکس می‌تواند به سرعت به عضلات شما شکل مناسبی دهد. کسانی که می‌خواهند شکم سفت داشته باشند می‌توانند روی این ورزش حساب ویژه‌ای باز کنند.

یکی از دیگر از فواید بسیار خوب این ورزش افزایش استقامت بدن و همینطور جلوگیری از آسیب‌ دیدگی‌های ورزشی است. از دیگر فواید این ورزش می‌توان به کاهش درد کمر، بهبود پوسچر (فرم نامناسب بدن در هنگام بلند کردن وزنه)، بهبود تعادل بدن، هم انقباضی عضلات شکم، کار کردن بالاتنه به عنوان یک واحد محکم و افزایش استقامت بدن برای تمرین‌های سخت‌تر در باشگاه اشاره کرد.

ورزش و لاغری

معمولا قبل از شروع به انجام تمرینات یک ورزش اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد می‌شود این است که «با انجام این ورزش لاغر می‌شم یا نه؟» پاسخ این است انتخاب ورزش سی ایکس برای لاغری انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. با انجام این ورزش می‌توانید حجم عضلات خود را بیشتر کنید. این ورزش به شما این امکان را می‌دهد تا در یک بازه زمانی کمتری روی تمام عضلات خود کار کنید و در نتیجه چربی سوزی بیشتری داشته باشید و توده عضلانی خود را بیشتر کنید.

برای انجام سی ایکس به وسایلی لازم دارید؟

برای انجام سی ایکس به یک کش مقاومتی ورزشی، وزنه و تشک احتیاج خواهید داشت. توجه داشته‌ باشید که میزان سنگینی وزنه با توجه به آمادگی بدنی شما انتخاب می‌شود. حتما برای انجام این ورزش یک لباس راحت بپوشید و همچنین یک حوله همراه خود داشته باشید.

حرکات ورزش سی ایکس ورکس

حرکات ورزش سی ایکس ورکس علاوه بر تنوعی که دارند به تناسب اندام بالاتنه و لاغری کمک شایانی خواهند کرد. شما در یک جلسه از این ورزش تمرینات استقامت ایستایی، تمرینات اسقامت شکمی و تمرینات استقامتی عضلات مرکزی را انجام خواهید دارد. حرکات ورزش سی ایکس ورکس شامل لگ لیفت، کرانچ، کراس کرال، پل زدن، کشش پا، کرانچ از پهلو، وودچاپ، پلانک و… خواهند بود.

آموزش سی ایکس ورکس

بسیاری به دنبال پکیج‌های آموزش سی ایکس ورکس هستند تا این ورزش را در خانه انجام دهند. پکیج‌های مختلفی از آموزش سی ایکس ورکس است که سعی می‌کند تا تمامی مباحثی که گروه لس میلز درباره این ورزش آموزش داده را شرح دهند.

هرچند بهترین آموزش، آموزشی است در یک باشگاه ورزشی خوب به شما داده می‌شود. فایده باشگاه ورزشی این است که شما این ورزش را به صورت گروهی و بسیار پرنشاط و شاداب انجام خواهید داد. علاوه بر این حرکات شما زیر نظر یک مربی با تجربه خواهد بود تا ایرادهایتان در انجام حرکات ورزش سی ایکس ورکس به سرعت برطرف می‌شود.


۵ فواید مهم یوگا برای سلامتی

ورزش پیلاتس چیست و چه تاثیری روی سلامتی بدن دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر