موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عوارض وزنه سنگین زدن

عوارض وزنه سنگین زدن

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 25 بهمن 1400 ساعت 17:09

طرفداری- ممکن است در مورد اطلاعات بسیاری که در مورد نحوه وزنه زدن موجود است کمی سردر گم شوید اما باید بدانید چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید، هر فعالیتی انرژی مثبت به همراه دارد ولی زمان هدر دادن هیچ فایده ای برای شما ندارد  پس در باشگاه از زمان خود بهترین استفاده را ببرید. 12 مورد وجود دارد که باید همیشه به یاد داشته باشید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

1.  به برنامه هفتگی خود همیشه عمل کنید

سخت است که همیشه وزنه، میزان سرعت و تعداد دفعات را یاد آوری کنید پس یک برنامه هفتگی داشته باشید و همیشه به آن وفادار بمانید زیرا باعث خواهد شد شما به یاد آورید دفعه پیش چه کارهایی کردید چه وزنه هایی زدید. از مربی هم کمک بگیرید. برنامه را در کاغذ، گوشی هوشمند یا تبلت خود همراه داشته باشید و در آن این جزئیات را یادداشت کنید: تاریخ، وزن بدنتان، نوع تمرین، سرعت و ضرباهنگ حرکات و احساسی که قبل و بعد از انجام حرکات داشتید.

2. بی هدف ورزش نکنید

برای چه ورزش می کنید، برای اینکه ظاهرتان جذاب باشد یا برای سلامتی؟  مهم این است که هدف داشته باشید و از یک جایی شروع کنید. برای مثال بگویید می خواهم 7 درصد  از چربی بدنم تا 10 روز دیگه از بین برود. مطمئن باشید انگیزه در ورزش بسیار مهم است.

f838975a-ca9b-47e7-95f3-8a9fdfa77ef6.jpg

3. ثبات داشته باشید

هیچوقت از این کلاس به آن کلاس نروید صبور باشید و ادامه دهید، خواهید دید که ثبات باعث خواهد شد موفق شوید.

4. از گروه پیروی کنید

اگر وقتی گروهی در باشگاه در حال انجام یک حرکت بودند شما هم به آن ها ملحق شوید، ممکن است حرکت خوبی برای شما باشد. کار گروهی حس بهتری به شما خواهد داد. البته در نظر داشته باشید که از هدفتان دور نشوید.

6ec4df5c-ab42-44b8-92fb-80285acdd61a.jpg

5. از وزنه زدن های بیش از اندازه سنگین دوری کنید

به حد توان خود وزنه بلند کنید، اگر می خواهید به خودتان فشار بیاورید کم کم اینکار را انجام دهید.

6. بیش از اندازه استراحت نکنید.

742e4661-028d-4b0b-8efa-29e61ae41e89.jpg

نه افراط نه تفریط. نه کم استراحت کنید نه بیش از اندازه استراحت کنید. ممکن است بدن شما سرد شود و نتوانید بیشینه توان بدن خود را به کار گیرید. میان هر حرکتتان 3 الی 4 دقیقه استراحت کنید. تحقیقات نشان داده است استراحت میان حرکات، تاثیر بسزایی در سوختن چربی و کار کرد بهتر عضله های شما می شود.

7. وقت گذرانی در باشگاه اشتباه است

این یکی از بزرگترین اشتباهات مردم است که در این ورزش رخ می دهد. در آمریکا معروف است که می گویند هرچه بیشتر بهتر! به همین دلیل از خودشان می پرسند اگر 60 دقیقه ورزش خوب است پس  120 دقیقه ورزش بسیار خارق العاده خواهد بود. این طرز فکر باعث مصدومیت می شود و شما را بی انگیزه و بی شهامت می کند. 40 یا نهایت 65 دقیقه برای ورزش کافی است. پس از  آن به سرعت از باشگاه بزنید بیرون!

8. نیازی نیست رکورد بزنید!

5b71ac27-3311-4ad3-885b-e9a9a33cc900.jpg

همه ما کسانی را دیده ایم که سالیان سال ورزش می کنند ولی در ترکیب بدن آن ها اثری از پیشرفت دیده نمی شود. دلیل آن هم این است که به دنبال رکورد زدن هستند و توجهی به تکنیک های وزنه زنی و حرکات ورزشی نمی کند.

9. هنگام وزنه زدن کمک بگیرید

99e56b16-4390-4a89-8503-a3d48b33b480.jpg

بعضی ها فکر می کنند این کار عدم اعتماد به نفس را نشان می دهد و حقیقتا بسیار غلط است اما آن ها اشتباه فکر می کنند. کسی که شما را یاری می دهد و باعث می شود ست های بیشتری آن حرکت را تکرار کنید مسلما بسیار برای شما مناسب است. پس نترسید و از کسی کمک بگیرید.

10. تکنیک را فدای سنگینی وزنه نکنید

بسیاری هستند که وزنه های سنگین بر می دارند اما به صورت غلط و این باعث آسیب رسیدن به بدن آن ها می شود. ثبات کلید اصلی پیشرفت در این ورزش است سعی کنید همیشه همان وزنه را بزنید اما به صورت درست.

11. فقط روی نقاط قوت کار نکنید

اشتباه رایج همین است، همه فکر می کنند تقاط قوت را باید تقویت کرد اما اصل مهم در این ورزش این است که حتی ماهیچه های ضعیفتان را هم تقویت کنید. یادتان نرود که شما برای تناسب اندام ورزش می کنید.

12. سرعت انجام حرکات را تغییر ندهید

یکی دیگر از اشتباهات رایج همین است که گاهی حرکتی را با یک سرعت ثابت انجام می دهید و دفعه دیگر بسیار کند یا بسیار تند. تغییر جزئی در سرعت انجام حرکت می تواند تاثیر متفاوتی بر روی بدنتان داشته باشد. بر روی خودتان کنترل داشته باشید و مواظب سرعت حرکاتتان باشید.

مظالب مشابه

۵ اشتباهی که در تمرینات قدرتی و تناسب اندام مرتکب می شوید

تمرین های کششی و 3 باور اشتباه در مورد آن

چرا کاهش وزن متوقف می شود و هر کاری می کنید لاغر نمی شوید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر