سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

صبحانه چی بخوریم تا چاق شویم

صبحانه چی بخوریم تا چاق شویم

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 16 اسفند 1400 ساعت 21:40

در این بخش درمورد یک برنامه غذایی برای چاق صحبت می‌کنیم. با وجود اینکه دقدقه افراد زیادی چاقی و اضافه وزن و راه هایی برای کاهش وزن هست با این حال افرادی هم هستند که به دلیل لاغری  به فکر روش هایی برای افزایش وزن هستند به همین خاطر در این بخش نکات رژیمی و روش هایی را برای چاق شدن بررسی می‌کنیم که در افزایش وزن مفید و مؤثر واقع شده اند. با فارس‌پدیا همراه باشید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

1. کالری هایی که می خورید را بشمارید

این گفته شاید برای افرادی کـه اضافه وزن دارد بیشتر بـه درد بخورد ولی واقعیت این اسـت کـه برای افراد لاغر هم کارساز اسـت اغلب افرادی کـه دچار لاغری مفرط هستند عادتی برای شمردن کالری هاي خود ندارند و ممکن اسـت در طول روز بدلیل مشغله و فشار کاری غذای کمی بخورند.

این اشخاص باید بدانند هرچه بیشتر غذا بخورند بیشتر هم وزن می‌گیرند از صبح کـه بلند میشوید با یک صبحانه پرکالری و سالم شروع کنید و سعی کنید همه ی پروتئین ها و ویتامین ها و مواد مغذی در آن باشد ودر طول روز هم با غذا هاي سالم مرتب بـه بدن‌تان کالری وارد کنید.

2. وعده های خود را بیشتر کنید

اگر میخواهید چاق شوید باید در وعده هاي زیاد غذا بخورید این کـه سه وعده غذا میل کنید قطعا کالری زیادی وارد بدن تان نمی شود در طول روز حداقل شش وعده غذا بخورید ودر هر وعده مقدار مشخصی کالری بـه بدن‌تان وارد کنید و سهم کالری هاي سالم و موثر را هرروز بالاتر ببرید.

صبحانه کامل و اعیانی بخورید و برای میان وعده هاي صبح و عصر هم از تنقلات پر کالری و سالم استفاده کنید هر دقیقه کـه احساس گرسنگی کردید چیزی بخورید و نگذارید بدن‌تان گرسنگی بکشد چون دراین حالت چربی ها هاي اضافه را سوزانده و باعث میشود کـه لاغر بمانید.

همچنین بخوانید: میوه های مفید برای افزایش وزن

3. مصرف اسموتی های سالم برای افزایش وزن

برای افرادی کـه دوست دارند وزنشان افزایش پیدا کند یک پیشنهاد بسیار خوب و سالم داریم میان وعده را با اسموتی هاي سالم بگذرانید منظورمان از اسموتی هاي سالم نوشیدنی هاي میوه اي بدون قند و شکر اسـت نوشیدنی هایي کـه در اب میوه فروشی ها سرو می شود اغلب شکر زیادی دارد و ممکن اسـت سلامت شخص رابه خطر بیندازد.

بهترین زمان برای اسموتی خوردن بعد از ورزش اسـت وقتی خوب ورزش کردید یک اسموتی پر حجم و مغذی بخورید و سعی کنید داخل آن از تنقلاتی مانند بادام و گردو استفاده کنید تا انرژی و کالری زیادی وارد بدن‌تان شود.

4. برای اینکه چاق شوید پروتئین بخورید

منظور مـا از پروتئین مکمل و از این جور چیزها نیست پروتیین موجود در ماهی و مرغ و میگو و قارچ بهترین نوع پروتیین ها هستند و شخص می تواند با مصرف آن ها هم وزنش افزایش پیدا کند و هم عضلانی شده و ماهیچه ها افزایش حجم یابند بنابر این سعی کنید در رژیم غذایی خود پروتئین هاي ماهی و میگو و گوشت هاي کم چربی رابه وفور قرار دهید.

5. برای افزایش وزن لبنیات بخورید

مواد لبنی مانند شیر و پنیر باعث افزایش وزن و استحکام عضلات و استخوان ها میشوند برای این کـه چاق شوید تا آنجایی کـه برایتان امکان دارد شیر بخورید و اگر طعم شیر را خیلی دوست ندارید شیر موز و شیر کاکائو با شکر خیلی کم هم بسیار خوب اسـت البته شیر موز تاثیر بیشتری دارد چون موز باعث چاقی و وارد شدن کالری زیاد بـه بدن میشود.

6. صبحانه های پرانرژی و خوشمزه

صبحانه برای کسانی کـه میخواهند چاق یا لاغر شوند وعده بسیار مهمی اسـت آن ها کـه می‌خواهند لاغر شوند توصیه میشود صبحانه رابا مواد غذایی کم کالری اما سیر کننده شروع کنند و آنهایی کـه میخواهند چاق شوند بهتر اسـت صبحانه را اعیانی و با انواع و اقسام پروتیین ها و ویتامین ها و کلسیم شروع نمایند.

بنابر این بـه انها توصیه میکنیم وعده صبحانه رابا پنیر، کره، خامه، شیرموز، اب میوه هاي طبیعی و تخم مرغ عسلی شده و یا نیمرو کم روغن و اسموتی هاي کم شکر اغاز نمایند و سعی کنند تا می توانند کالری هاي سالم وارد بدن خود کنند.

7. میان وعده ها را شیک انتخاب کنید تاچاق شوید

برای میان وعده ها حوصله بـه خرج دهید آجیل و تنقلات سالم و پر کالری بهترین هستند علاوه بر آن خوردن اسموتی هاي مغذی و شیرموز هم بسیار خوب اسـت در بین وعده علاوه بر مواد غذایی گفته شده می توانید یک ساندویچ کوچک از گوشت و سیب زمینی سرخ شده هم درست کنید البته میان وعده نباید خیلی حجیم باشد تا بتوانیم وعده اصلی هم خوب غذا بخورید.

8. برای چاق شدن شام را سبک و در عین حال با کالری کافی سرو کنید

برای وعده شام می توانید از انواع سوپ ها بـه همراه کره و قارچ و هم چنین سیب زمینی سرخ کرده استفاده کنید اگر بـه سبزیجات علاقه دارید انواع آنرا نظیر اسفناج، کلم، گل کلم، هویج، فلفل دلمه اي، لوبیا و حبوبات رابا کره تفت داده و بعد بعنوان وعده شام مصرف کنید درکنار همه ی این ها می توانید سالاد هم درست کنید و با سس بخورید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون