موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

انواع ایروبیک

انواع ایروبیک

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 23 دی 1399 ساعت 19:52

radocentrixwatch700main1133.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

قیمت : 49000 تومان

buy2.gif

با انواع روش‌های انجام ورزش ایروبیک آشنا شوید

ایروبیک ،به فعالیت هوازی اطلاق می شود که در آن ها شدت تمرین با لا و مدت تمرین کم است . فعالیتی است که حداقل ۱۰تا ۱۲ دقیقه با حالتریتمیک وموزون به طول می انجامد و عضلات بزرگ بدن را به کار می گیرد. این فعالیت در شرایطی انجام می شود که سرعتوشدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد.

CX-works.jpg

ورزش هایی مانند پیاده روی ،شنا دو،دوچرخه سواری ،کوه نوردی پله ای ،اسکی در مناطق کوهستانی ،اسکیت ،انواع حرکات موزون و قالب های مختلف تنیس به صورت متناوب (راکت بال ،اسکواش) از جمله ورزش های ایروبیک یا هوازی می باشند .

%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A8%DB%8C%DA%A9.jpg

Low Impact (تماس پایین): به تمرین هایی گفته می‌شود که همواره در اجرای آن یک پا روی زمین باقی می‌ماند مانند پیاده روی. این نوع تمرین‌ها برای افراد مبتندی توصیه می‌شود. به دلیل ساده بودن ترکیبهای حرکتی به آسانی توسط هر فردی در هر سنی قابل اجرا است . حتی کسانی که دچار مشکلات ستون مهرها و دردهای ناشی از عدم تحرک هستند و سالمندان با اجازه پزشک می‌توانند این نوع

تمرین‌

ها را انجام دهند.

High Impact (تماس بالا): به تمرین هایی گفته می‌شود که در یک لحظه هر دو پا از زمین کنده می‌شود مانند پرش و جهش، این تمرینها به دلیل ضربه های شدید کمتر توصیه میشود. این نوع ایروبیک به عنوان ورزش روزانه برای ورزشکاران پیشرفته و کسانی که مایل به شرکت در مسابقات ایروبیک و مسابقات سایر رشته های ورزشی هستند توصیه می‌شود .

High – Low Impact (ترکیب تماس پایین و بالا): به ترکیب این دو روش گفته می شود و برای عموم و کسانی توصیه می‌شود که مدتها است به طور عادی و مستمر ورزش می‌کنند.

Non Impact (بدون ضربه): به تمرین هایی گفته می‌شود که به هنگام اجرا هر دو پا روی زمین قرار دارند. این نوع تمرین برای همگان قابل اجرا است و بیشتر برای تقویت ماهیچه ها بکار برده می‌شود.

%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A8%DB%8C%DA%A9-7-740x414.jpg

مدت زمان مناسب برای ایروبیک روزانه

انجام حرکات ورزشی و مدت زمان فعالیت بدن همواره بستگی به شرایط فیزیکی وهدف ورزشکار یا فردی که می‌خواهد ورزش را انجام دهد دارد. در ورزش ایروبیک معمولا زمانی که مناسب شمرده می‌شود از حدود ۱۰ دقیقه شروع و در یک ساعت خاتمه می‌یابد. اگر بخواهید وزن خود را با ورزش ایروبیک کاهش دهید و به سمت لاغری پیش بروید بایستی وقت و زمان بیشتری را برای انجام حرکات بگذارید. این زمان معمولا بین نیم ساعت تا یک ساعت در نوسان است.

radocentrixwatch700main1133.jpg

قیمت : 49000 تومان

buy2.gif

مطالبی که ممکن است خوشتان بیاید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر