موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ورزش دیسک گردن در استخر

ورزش دیسک گردن در استخر

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 11:18

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آب درمانی دیسک گردن

2018-07-31

آب درمانی دیسک گردن

آب درمانی دیسک گردن یک تکنیک شفابخش مکمل است که اغلب به عنوان بخشی از یک روش مراقبت ترکیبی برای درمان درد دیسک استفاده می‌شود. آب درمانی دربرگیرنده استفاده از آب در یکی از ظرفیت‌های مختلف درمانی آن است. ورزش آب درمانی به خصوص در مواردی که برنامه تمرینی زمینی به دلیل شدت درد، کاهش تراکم استخوان، ناتوانی یا سایر عوامل امکان‌پذیر نیست، مفید است. آب درمانی بسیاری از مزایای مشابه با برنامه تمرینی زمینی را ارائه می‌دهد.

  • اعتقاد بر این است که آب منافع زیادی را برای بسیاری از مسائل بهداشتی فراهم می‌کند و استفاده از رویکردهای فیزیوتراپی متمرکز نیز می‌تواند به از بین بردن درد بسیاری از بیماران کمک کند.

 Hydrotherapy-Disk-Neck2-min-300x300.jpg

آب درمانی اغلب نقش مهمی در بازیابی دیسک گردن ایفا می‌کند. تأثیرات این روش بر بدن شامل افزایش جریان خون پس از غوطه وری، افزایش دفع ضایعات متابولیک و افزایش میزان اکسیژن رسانی به بافت عضلانی است. آب درمانی همچنین باعث بهبود توان و استقامت عضلانی و افزایش عملکرد قلبی عروقی، انعطاف‌پذیری و محدوده حرکت می‌شود. به طور کلی، کاهش زمان بهبودی و افزایش میزان سلامت فرد را به دنبال خواهد داشت. برنامه‌های ورزشی آب درمانی می‌تواند شامل انواع درمان‌هایی باشد که به طور خاص برای ارائه کمک به درمان کمردرد و گردن درد طراحی شده‌اند. این برنامه شامل تمریناتی برای افزایش استحکام مرکزی بدن به منظور جلوگیری از پیشامدهای آتی است.

آب درمانی دیسک گردن چگونه است؟

آب درمانی می‌تواند در بهبود انعطاف پذیری، دامنه حرکت، قدرت، تعادل و هماهنگی برای بیماران با تشخیص‌های مختلف مفید باشد. هدف این است که در حالی که از وارد شدن تنش ناشی از وزن بیمار بر مفاصل جلوگیری می‌کنیم، بیماران را دوباره بازسازی کنیم. آب درمانی امکان ورزش کردن را برای افرادی که قادر به شرکت در فعالیت‌های زمینی نیستند، فراهم می‌کند. آب درمانی به خصوص برای بیماران مبتلا به استئوپروز پیشرفته،آب درمانی دیسک گردن و کمر، استئوآرتریت و به طور مستقیم پس از عمل جراحی ستون فقرات مفید است. هدف از آب درمانی حفظ استحکام، بازسازی و بهبود عملکرد کلی بدن است. همه برنامه‌های ورزشی آبی باید فقط پس از ارزیابی کامل توسط یک متخصص فیزیوتراپیست آغاز شود. بیماران به طور معمول با تمرینات در آب کم عمق شروع می‌کنند و تمرینات به سمت ورزش در آب‌های عمیق هدایت می‌شوند تا بیمار برای انجام ورزش‌های زمینی آماده شود. مزیت زیر آب بودن این است که بدن تحت فشار برابر روی بدن خود قرار می‌گیرد. فرورفتن زیر آب، وزنی که فرد متحمل می‌شود را کاهش می‌دهد، که این امر این فرصت را در اختیار افرادی که نمی‌توانند وزن خود را روی زمین تحمل کنند، قرار می‌دهد تا وزن خود را با حداقل تلاش در زیر آب تحمل کنند. آب می‌تواند عضلات ضعیف را تقویت کند، در حالی که انعطاف پذیری و محدوده حرکت را افزایش می‌دهد. در بسیاری از بیماران، آب درمانی، فرصت دستیابی به اهداف در زمان کوتاهتر را برای متخصص فیزیوتراپ فراهم می‌کند.

 Hydrotherapy-Disk-Neck3-min-300x300.jpg

مزایای آب درمانی دیسک گردن:

به سادگی هیچ راهی برای نادیده گرفتن مزایای بالقوه هیدروتراپی وجود ندارد، زیرا این مزایا در طول زمان آزموده شده‌اند و بیماران و پزشکان هر دو به طور یکسان به اثربخشی این روش‌ اشاره کرده‌اند. آب درمانی می‌تواند یک تمرین خوب برای بدن و همچنین آرامش برای ذهن فراهم کند. بیماری که آرامش دارد مطمئنا درد کمتری نسبت به بیمار هیجان‌زده و مضطرب دارد. هیدروتراپی می‌تواند درد عضلانی را کاهش دهد، ماهیچه‌های دچار گرفتگی و اسپاسم را آرام کند و تمرین کل بدن را که ممکن است برای تعدادی از بیماران انجام آن در محیط خارج از آب غیر ممکن باشد، برای برخی از بیماران تسهیل کند. هیدروتراپی مخصوصا برای بیمارانی که در وضعیت فیزیکی خوبی قرار ندارند یا افرادی که آستانه تناسب اندام کمی دارند، موثر است. بهتر از همه، هر بیماری و تقریبا در هر محیطی تا زمانیکه به یک استخر، وان یا سایر منابع درمانی دسترسی داشته باشد، می‌تواند آب درمانی را انجام دهد.

انواع آب درمانی دیسک گردن:

آب درمانی دیسک گردن به فرم‌های گوناگونی انجام می‌شود، تقریبا همه این فرم‌ها می‌توانند به عنوان خدمات بهداشت حرفه‌ای ارائه شوند یا توسط خود بیمار به عنوان بخشی از برنامه‌های درمانی خانگی انجام شوند. شش نوع از تمرین‌های آب درمانی مشخص شده است که عبارتند از، پیاده‌روی در آب، طیف وسیعی از حرکات و کشش‌ها برای انعطاف‌پذیری، تمرینات حرکتی برای افزایش قدرت و استقامت، حرکات ریتمیک برای بهبود تعادل و هماهنگی، تناسب اندام وابسته به قلب و تنفس و آمادگی جسمانی و شنا. در اینجا برخی از درمان‌های معمول استفاده شده برای بیماران مبتلا به دیسک گردن ارائه شده است.

فیزیوتراپی در استخر آب گرم:

فیزیوتراپی را می‌توان در استخر آب گرمی که به طور مخصوص طراحی شده است، انجام داد. این روش باعث کاهش اثرات جاذبه می‌شود، حمایت بیشتری برای بدن بیمار فراهم می‌کند. فیزیوتراپی در استخر آب گرم فوق العاده تسکین دهنده است. فیزیوتراپی در آب عموما ملایم‌تر و قابل تحمل‌تر از تمرین‌های مشابه در زمین‌های خشک است. طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های ورزشی را می‌توان در استخر استفاده کرد و بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که با وجود ویژگی‌های تسکین دهنده موجود در آب، تمرین کاملی داشته باشند.

Hydrotherapy-Disk-Neck4-min-300x300.jpg

شنا:

شنا یک منبع عمده آب درمانی است. بسیاری از شناگران نتایج عالی برای مدیریت درد فتق دیسک گزارش می‌دهند. شنا تمرین کاملی برای کل بدن است که می‌تواند توسط هر کسی در هر سنی انجام شود. با وجود اینکه شنا یکی از کارآمدترین فعالیت‌های تناسب اندام در جهان است، ورزشی بدون عوارض و ملایم است.

وان داغ:

حوضچه‌های داغ، جکوزی و حمام‌های آبگرم می‌تواند به آرامش بخشیدن به بیماران کمک کند و درد را به صورت طبیعی کاهش دهد. به طور مشابه، مبتلایان به درد کمر و گردن به هردو مزیت درمانی و آرامش بخشی دوش گرم و یا استفاده از حوله های گرم، اشاره کرده‌اند. تعداد کمی از بیماران سعی می‌کنند با استفاده از حوضچه‌ها و یا دوش‌های یخ سرد برای نجات پیدا کردن رویکرد مخالفی را درپیش گیرند.

یک متخصص فیزیوتراپی آب درمانی دیسک گردن را با یک بیمار در عمق مورد نظر از آب انجام می‌دهد. عمق انتخاب شده به فعالیت‌هایی که بیمار انجام می‌دهد، تحمل بیمار در برابر آب و مقدار وزنی از بدن که باید بار آن کاهش یابد بستگی دارد. کل درمان با بیمار در آب انجام می‌شود و شامل تمرینات آب درمانی برای دیسک گردن متخصص و بیمار در آب است. در برخی از حرکات بیمار به تنهایی در تمامی طول حرکت فعالیت می‌کند و در برخی دیگر بیمار غیر فعال است و متخصص فعالیت را روی بیمار انجام می‌دهد. به طور کلی، درمان شامل فعالیت‌هایی است که بار روی ستون فقرات را ازبین می‌برد، عضلات را تقویت می‌کند و محدوده حرکات مفاصل را افزایش می‌دهد. تمام فعالیت‌های انجام شده بر پایه تحمل و توانایی بیمار برای انجام فعالیت می‌باشد.

Hydrotherapy-Disk-Neck1-min-300x300.jpg

عوامل منفی آب درمانی دیسک‌ گردن:

همه چیز در مورد آب درمانی عموما مثبت نیست. نواقصی نیز وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند، اما باید اعتراف کنیم که در مقایسه با خطرناک‌ترین درمان‌های فتق دیسک، حتی جنبه‌های منفی این مراقبت نیز واقعا بد نیست. در اینجا برخی از نکاتی که بیماران قبل از انتخاب هیدروتراپی برای درمان فتق دیسک باید بدانند، ارائه شده است:

هیدروتراپی به هیچ وجه برای برطرف کردن تغییرات ساختاری مرتبط با یک فتق انجام نخواهد پذیرفت. بنابراین، آب درمانی دیسک گردن تنها به منظور مراقبت و جلوگیری از تشدید علائم است و به هیچ وجه موجب درمان نمی‌شود. مزیتی که آب درمانی برای بیماران دارد کمک به آرام کردن علائم است و این درمان همچنین به بیماران کمک می‌کند تا به طور موقت درد را تحمل کنند. هیدروتراپی ممکن است درجاتی از خطر را برای تعداد خاصی از بیماران نشان دهد. افراد مبتلا به فشار خون بالا و برخی از مسائل بهداشتی دیگر باید مراقب باشند که چه مدت در استخر گرم می‌گذرانند. علاوه بر این، برخی از بیماران که شناگران خوبی نیستند یا نمی‌دانند چگونه شنا کنند، در محیط آب احساس ناامنی می‌کنند. این اضطراب می‌تواند اثرات مثبت تجربیات درمانی را لغو کند.

دکتر شمسمتخصص کایروپراکتیک

Post Views: 1,464

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر