موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آناتومی عضلات میان تنه

آناتومی عضلات میان تنه

نویسنده : معین | زمان انتشار : 09 اسفند 1400 ساعت 23:47

رد بحث آناتومی عضلات شکم فضای بین قفسه سینه و لگن خاصره را می پوشانند. در حقیقت عضلات دیواره های خلفی، جانبی و قدامی شکم را به وجود می آورند.عضلات دیواره های جانبی و قدامی را می توان با هم بررسی کرد.عضلات دیواره خلفی همان عضلات مربع کمری هستند که در دو طرف ستون فقرات قرار دارند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عضلات ناحیه شکم عبارتند از

  • مورب خارجی
  • مورب داخلی
  • عرضی شکم
  • راست شکم
  • عضله مربع کمری نیز دیواره خلفی شکم را می سازد که در عضلات خلفی تنه مورد بررسی قرار می گیرید.

عضله مورب خارجی

این عضله از رو هشت دنده تحتانی در هر طرف از بدن شروع و به نیمه قدامی تاج خاصره متصل می شوند.مسیر تارهای عضله از قسمت ها جانبی -فوقانی به بخش های میانی – تحتانی است.با توجه به محل های چسبندگی عضله مشخص است که این عضله قسمت های جانبی شکم را می پوشاند.نیام عضله در قسمت تحتانی ضخیم شده و رابط مغبنی را به وجود می آورد.این رابط از خار خاصره قدامی فوقانی به برجستگی عانه چسبندگی پیدا می کند.

آناتومی عضلات شکم – عضله مورب داخلی

این عضله نیز از عضلات دیواره های جانبی شکم می باشد و از نیمه جانبی رباط مغبنی و دو سوم قدامی تاج خاصره شروع شده ، روی دنده های هفتم ، هشتم و نهم متصل می شود.همانطور که از نامش پیداست در سطح عضله مورب خارجی به صورت(X)روی هم قرار می گیرند.

حتما بخوانید: تقویت عضلات شکم و پهلو با ۱۰ تمرین عالی


عضله عرضی شکم

این عضله نیز داخلی ترین عضله ناحیه شکم است و در قسمت های جانبی و قدامی است و از روی یک سوم خارجی رباط مغبنی ، دو سوم میانی تاج خاصره و در لبه داخلی و سطح داخلی غضروف های دنده ای شش دنده تحتانی شروع شده.تارهای آن به صورت افقی به قسمت قدامی شکم کشیده شده و به وسیله یک نیام عمودی در پشت عضلات راست شکمی به هم ارتباط پیدا می کنند.

آناتومی عضلات شکم – عضله راست شکمی

این عضله نیز در قسمت قدام شکم به طور عمودی قرار گرفته است.عضله راست شکم از سطح قدامی غضرو ف های دنده ای دنده های پنجم ، ششم و هفتم و همچنین زائده خنجری استخوان جناغ سینه شروع شده و در انتهای تحتانی به وسیله تاندونی قوی به استخوان عانه و ارتفاق عانه (مفصل بین دو استخوان عانه) متصل می شود.

منبع: اختصاصی elmevarzesh.com


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر