موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فواید بارفیکس در خانه

فواید بارفیکس در خانه

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 20 دی 1399 ساعت 15:54

lazy_placeholder.gif

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فواید بارفیکس بر بدن به خصوص عضلات میانی و پشت بسیار زیاد است. در این مقاله نحوه صحیح انجام دادن بارفیکس و همچنین فواید آن را برای شما بیان خواهیم کرد؛ با جیمیتو همراه باشید.

فواید بارفیکس برای بدن چیست؟

بارفیکس از جمله حرکات ورزشی است که تاثیرات بسیار زیادی بر عضلات میانی، عضلات پشت و کمر و اساسا بالاتنه دارد. این حرکت ورزشی دارای فوایدی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

lazy_placeholder.gif

چربی سوز

اگر به دنبال آب کردن چربی‌ای اطراف کمر هستید، می‌توانید روی این حرکت ورزشی سرمایه گذاری کنید. تعداد حرکاتی که می‌توان با میله بارفیکس انجام داد بسیار متنوع است؛ اما حتما از آن برای آب کردن چربی شکم و پهلو استفاده کنید.

تقویت عضلات پشت

سبک زندگی بسیاری از ما به نشستن پشت میز و کار کردن برای ساعات زیاد تبدیل شده است که به کمک این حرکت ورزشی می‌توانید عضلات پشت را تقویت کرده مانع از ایجاد قوز کمر شوید. فقط کافیست یک میله بارفیکس، را در محل کار و یا منزل خود قرار دهید و چند بار در طی روز از آن آویزان شوید!

بهبود حال و هوا

انجام حرکات ورزشی مانند بارفیکس زدن و یا شنا سوئدی در طی روز باعث می‌شود حال و هوای شما را بهتر کند. همچنین این حرکت ورزشی باعث بهبود وضعیت ستون فقرات خواهد شد. بنابراین اگر به فکر سلامتی خود هستید، این حرکت را انجام دهید.

lazy_placeholder.gif

هرجا می‌توان انجام داد

این حرکت ورزشی را به انواع و اقسام مختلفی می‌توانید انجام دهید و برای انجام دادن نیاز به باشگاه رفتن و یا انجام در یک محیط خاص ندارید! کافیست یک میله بارفیکس را در قسمت بالایی چهارچوب در وصل کنید و ستون فقرات خود را بیمه کنید!

تاثیر بر عضلات مختلف

شاید کمی توجه کنید، اما این حرکت پایه ای در بدنسازی تعداد زیادی از عضلات مانند: پشت بازو، سرشانه، جلو بازو و عضلات میانی را هدف قرار می‌دهد. این حرکت برای افرادی که فرصت زیادی برای انجام ورزش ندارند بسیار مناسب است و عضلات زیادی را تقویت خواهند کرد.

توازن در عضلات

یکی از مواردی که حرکات بدنسازی در بدن افراد به وجود می‌آورد این است که باعث رشد عضله مورد نظر در تمرین شده و در مقابل باعث عدم رشد سایر عضلات می‌شود؛ اما بارفیکس به رشد متوازن عضلات کمک می‌کند. این حرکت به رشد عضلات بازو، پشت بازو و پشت به صورت همزمان کمک می‌کند.

lazy_placeholder.gif

انجام راحت‌تر سایر حرکات

بارفیکس، اصلا یک حرکت ورزشی ساده نیست. به همین دلیل هنگامی که بتوانید این حرکت ورزشی را به درستی انجام دهید می‌توانید از پس حرکات سخت دیگر نیز بر بیاید.

بدن V شکل

اگر بخواهید بدنی V شکل داشته باشید، باید علاوه بر عضلات کمر، پهلو و شکم را تحت تاثیر قرار دهید. بر همین اساسا این حرکت ورزشی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. بنابراین اگر بدنی V شکل و کمری باریک تر می‌خواهید انجام بارفیکس را فراموش نکنید!

بهبود قوز کمر

اینکه بسیاری از افراد نمی‌توانند صاف بایستند این است که عضلات کمر و پشت آن‌ها بسیار ضعیف است. این حرکت ورزشی به رفع قوز کمر کمک زیادی می‌کند. این حرکت برای کارمندهای پشت میز نشین تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

نحوه صحیح انجام بارفیکس 

بارفیکس زدن انواع مختلفی دارد که در این بخش به معرفی بارفیکس به صورت دست باز می‌پردازیم و در ادامه آموزش ویدیویی این حرکت را برای شما قرار خواهیم داد.

lazy_placeholder.gif

  • درحالی‌که دست‌هایتان به اندازه عرض شانه از هم فاصله دارند میله را بگیرید.
  • فاصله بیش از حد دست‌ها می‌تواند به مچ دست، آرنج و شانه شما آسیب بزند.
  • زمانی که از میله آویزان می‌شوید دست‌هایتان را به طور کامل بکشید.
  • بخش بالایی کمر خود را شل نکنید چون باعث وارد آمدن فشار اضافی بر شانه‌های شما می‌شود.
  • تیغه‌های شانه خود را به سمت عقب و پایین نگه دارید.
  • درحالی‌که نگاه خود را مستقیم به جلو نگه می‌دارید خود را به سمت بالا بکشید.
  • آرنج‌های شما باید مسیری را دنبال کنند که کمی مقابل دو طرف بالا تنه‌تان است.
  • چانه شما باید از سطح بالای میله بگذرد تا حرکت پایان پیدا کند
  • آرنج‌های شما باید به عقب و به سمت قفسه سینه هدایت شوند.
  • به صورت حساب شده و به آرامی پایین بیایید.
  • هنگامی ‌که دست‌های شما به طور کامل کشیده شدند دوباره حرکت را تکرار کنید.

قبل از انجام حرکت بارفیکس حتما با انجام حرکات کششی بدن خود را گرم کنید.

برنامه برای حرکت بارفیکس

  • هفته ۱-۲: ۱۰ ست × ۲ بار، ۶۰ ثانیه استراحت بین ست
  • هفته ۳: ۸ ست × ۳ بار، ۵۰ ثانیه استراحت
  • هفته ۴: ۷ ست × ۴ بار، ۴۰ ثانیه استراحت
  • هفته ۵: ۶ ست × ۵ بار، ۳۰ ثانیه استراحت
  • هفته ۶: ۵ ست × ۶ بار، ۲۰ ثانیه استراحت

آموزش ویدیویی حرکت بارفیکس

اگر می‌خواهید نحوه صحیح انجام حرکت بارفیکس را به صورت ویدیویی مشاهده کنید، یک ویدیوی آموزشی مناسب را برای شما ورزشکاران عزیز در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر