موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ایروبیک برای لاغری شکم

ایروبیک برای لاغری شکم

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 13:48

از عضلات اصلی خود بیشتر کار بکشید

زمانی که هنگام ورزش از عضلات اصلی خود کار بیشتری بکشید میتوانید سریعتر خوش اندام و تخت شوید حالا این ورزش هر چیزی میتواند باشد پیلاتس، یوگا و انواع ورزشهایی که روی عضلات اصلی متمرکز هستند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نکاتی برای استفاده ی بیشتر از عضلات اصلی هنگام ورزش :


• هر زمان به خود پیچ و تاب میدهید کمر خود را بچرخانید و سعی کنید حرکات از پایین دنده ها شروع شود. باسن را ثابت نگه دارید.
• عضلات خود را منقبض کنید، در هر حرکت باید احساس انقباض بیشتری کنید. این نوع حرکت را میتوانید مثلا روی عضلات باسن یا شکم انجام دهید.
• بازدم عمیق، برای اینکه عضلات شکم خود را قوی کنید و از عضلات پایین کمر محافظت کنید با هر دم یک بازدم عمیق انجام دهید.

این نکات را فراموش نکنید

بسیار مهم است که شما سبک زندگی خود را تغییر دهید و یک رژیم غذایی سالم را همراه با انجام تمرینات ورزشی انتخاب کنید. اگر شما زیاد ورزش کنید، اما غذاهای سالم مصرف نکنید، هیچ پیشرفتی در لاغری شکم و پهلو حاصل نخواهد شد. این شش نکته زیر را فراموش نکنید:

• هیچ وعده غذایی را جا نیندازید.
• غذاهایی انتخاب کنید که مملو از پروتئین باشند.
• از مصرف غذاهایی که شکر زیاد دارند یا پروسس شده‌اند، خودداری کنید.
• زیاد آب بنوشید.
• برای تمرینات خود، حتما برنامه‌ریزی کنید.
• مصرف الکل را به شدت کاهش دهید.

اگر این تغییرات را در زندگی خود ایجاد کنید و تمرینات بالا را هم مرتب انجام دهید، به راحتی چربی‌های شکمتان را آب خواهید کرد.

بهترین ورزش‌ها برای لاغری شکم و پهلو برای خانم‌ها

سوخت و سازی بدن خانم‌ها نسبت به آقایان متفاوت است. فراموش نکنید که قدرت چربی سازی در خانم‌ها بیشتر است. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که تلاش سریع و تهاجمی برای از دست دادن چربی شکم، اغلب اوقات پایدار نیست و می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی و حتی از بین رفتن ماهیچه‌ها شود.
برای این‌که خانم‌ها با خیال راحت، چربی شکم و وزن بدن خود را از دست بدهند باید متعهد به برنامه‌های بلند مدت که شامل تمرینات ساده و رژیم غذایی سالم است، باشند. از دست دادن یک کیلو در هفته، یک هدف ایمن و واقع‌بینانه است.
چربی شکم و پهلو ناخوشایند است و باعث می‌شود لباس شما فرم زیبایش را از دست بدهد. دو نوع چربی شکم وجود دارد. یکی چربی زیر پوستی یا همان چربی نرم و دیگر چربی احشایی. اولین نوع چربی که در هنگام شروع برنامه از دست می‌دهید، چربی احشایی است. از بین رفتن چربی نرم ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد؛ بنابراین بسیار مهم است که صبور باشید.

ایروبیک

فرقی نمی‌کند که چه تمرین ایروبیکی را انتخاب می‌کنید، فقط اطمینان حاصل کنید که آن تمرین مناسب و سازگار با شماست. حداقل ۴۰ دقیقه تمرینات ایروبیک را انجام دهید. به این دلیل که در ۲۰ دقیقه اول شما گلیکوژن و کربوهیدرات را می‌سوزانید؛ و بعد از آن است که بدن به سراغ چربی برای سوزاندن می‌رود.
شنا، پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و… عضلات زیادی را در بدن شما درگیر می‌کنند و ضربان قلب شما را بالا می‌برند. این تمرینات چربی سوزی بالایی دارند و باعث می‌شوند تا کارآمدتر چربی‌های شکم و پهلو را آب کنید.
اگر دوچرخه سواری یا دویدن برای شما جذابیتی ندارید می‌توانید از ورزش‌هایی مانند زومبا برای چربی سوزی و تناسب اندام کمک بگیرید. سعی کنید به دنبال ورزشی باشید که به آن علاقه دارید و از انجام آن لذت می‌برید.
به عنوان بهترین ورزش برای لاغری در باشگاه می توان از ورزش زومبا و ایروبیک یاد کرد. در این ورزش ها با داشتن تحرک زیاد، کالری سوزی افزایش یافته و در نتیجه منجر به لاغری خواهد شد.
بهترین ورزش باشگاهی برای لاغری شما توسط مربیان باشگاه و طبق چربی های موجود در بدن شما تعیین خواهد شد اما به طور کلی می توان گفت بهترین رشته ورزش برای لاغری شامل ترکیبی از حرکات هوازی و تمرینات وزنه است که می تواند به خوبی چربی های بدن به خصوص اطراف شکم و پهلوها بسوزاند.
ورزش هوازی برای لاغری شامل تمریناتی است که در آن ضربان قلب افزایش پیدا کرده و خون اکسیژن دار توسط قلب به تمام عضلات بدن خواهد رسید. این تمرینات علاوه بر تناسب اندام می توانند از بروز دیابت، افسردگی و دیگر بیماری ها جلوگیری کنند. از نمونه ورزش های هوازی می توان به پیاده روی و دویدن اشاره کرد که برای انجام آن تنها به یک جفت کفش مناسب نیاز دارید.
از نمونه ورزش هوازی برای لاغری شکم می توان به طناب زدن اشاره کرد که برای تأثیر بیشتر آن بر روی ناحیه شکم و پهلو می توانید قبل از شروع از حرکتی مانند دراز و نشست کمک بگیرید. این روش می تواند به خوبی چربی های موجود در این نواحی را از بین ببرد.

فواید ایروبیک

از نظر پزشکی ،این ورزش سیستم قلب ،عروق و تنفس را تعلیم داده تا با سرعت و بازدهی بالا اکسیژن را دریافت و به قسمت های مختلف بدت برساند . در اثر انجام این نوع ورزش ها،تنفس یکنواخت از دهان و بینی به طور همزمان انجام میشود و باعث تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن ،کنترل قندخون ،کنترل فشار خون و کاهش وزن اضافی بدن خواهد شد. ایروبیک وسیله ای موثر برای جلوگیری از افسردگی ،بی حوصلگی و بی قراری است ،چون هورمون آندروفین در بدن تولید میشود و باعث ایجاد نشاط ،تمرکز ذهن و بالا رفتن خلاقیت فکری می شود .
تمرینات ایربیک موجب حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای شده وضربان قلب و تنفس را در مدت زمان کوتاهی بالا می برد بهترین شیوه انتخاب ایروبیک ،برقرار کردن تعادل و توازن میان این نوع ورزش ها با شرایط جسمانی فرد می باشد .این استراتژی مصدومیت های پیا پی را کاهش و بروز آنها را تقلیل میدهد.و موجب می شود ،در شرایطی که فرد فعالیت های بدنی زیادی انجام می دهد ،توازن و بالانس بیشتری در حرکات ماهیچه ها برقرار گردد که این امر سبب می شود فرد بیش از پیش از انجام ورزش لذت ببرد . به خصوص این مسئله هنگامی که فرد تمریناتی با تحرک بالا مثل دویدن ،تنیس و اسکواش انجام میدهد و یا به ورزش هایی با تحرک کمتر مانند شنا ،پیاده رویو اسکی می پردازدبسیار حائز اهمیت است .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر