سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فواید رژیم سه روزه میوه

فواید رژیم سه روزه میوه

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 21 آبان 1399 ساعت 18:23

رژیم میوه به عنوان یک رژیم غذایی در نظر گرفته می‌شود که پایه و اساس آن بر مبنای مصرف میوه و سبزیجات است. اکثر افراد مثل افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند و یا رژیم غذایی گیاهی را پیروی می‌کنند، می‌توانند از رژیم میوه تبعیت کنند. البته در طول این رژیم از مواد غذایی دیگر مثل میوه خشک، آجیل و انواع دانه‌ها نیز می‌توان بهره برد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در این متن در ابتدا قصد معرفی کلی در مورد رژیم میوه را داریم و بعد از آن به بررسی معایب و مزایا پرداخته و روند یک رژیم میوه تنظیم شده برای سهروز را برایتان بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی مرتبط با رژیم میوه

رژیم میوه چگونه است؟

در طول این رژیم بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به سوء هاضمه و یا ناراحتی‌های معده با پزشک متخصص تغذیه مشورت بگیرید اما در این متن به توضیحی کلی در رابطه با این رژیم خواهیم پرداخت تا با آن آشنا شوید.

می‌توان گفت راه و روش خاصی برای این رژیم در نظر گرفته نشده است و از انواع میوه می‌توان در طول آن استفاده کرد. اما این نکته را باید در نظر گرفت که از تنوع تمام میوه‌ها استفاده شود تا از ابتلا به یبوست و یا اسهال بر اثر مصرف مداوم برخی میوه‌ها جلوگیری شود.

این رژیم غذایی به عنوان یک رژیم غذایی کم نمک و تقریبا بی‌نمک به شمار می‌رود. از طرفی، چربی به کار گرفته شده در این رژیم نیز بسیار کم است و حتی در برخی موارد صفر است. بهتر است دقیق‌تر خوراکی‌های مجاز و ممنوع این رژیم را بررسی کنیم.

خوراکی‌های مجاز و ممنوع در رژیم میوه

  • در طول این رژیم غذایی بهتر است مصرف هر نوع حبوبات و غلات به حداقل رسیده و یا به طور کامل حذف شود
  • پرهیز از مصرف غذاهای پخته شده و حتی میوه پخته شده، کنسرو شده و خشک شده
  • پرهیز از مصرف مواد غذایی فرآوری شده
  • در طول این رژیم باید روزانه بین 8 الی 12 لیوان آب مصرف کرد
  • حذف نوشیدنی‌های کافئین دار و الکلی
  • حذف انواع ادویه، نمک و حتی شیرین کننده‌ها
  • استفاده از میوه و سبزیجات تازه

فواید پیروی از رژیم میوه

این رژیم حاوی تمام فوایدی است که یک رژیم غذایی کم کالری برای بدن فراهم می‌آورد. در صورت طی کردن این رژیم به صورت مصرف متعادل، می‌توان به وزن دلخواه و سلامتی کلی بدن دست پیدا کرد.

  • فیبر زیاد در میوه‌ها باعث می‌شود از بروز یبوست در طول رژیم‌های غذایی برای لاغر شدن جلوگیری شود.
  • میوه‌ها سرشار از ویتامین C هستند که باعث حفظ سلامتی و سیستم ایمنی در بدن می‌شوند.
  • وجود انواع مواد مغذی از جمله پتاسیم موجب تنظیم فشار خون و همینطور تنظیم اعتدال آب بدن می‌شود.
  • انواع میوه از جمله آلو سیاه، انواع توت و آلو بسیاری از میوه‌های دیگر سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که سبب محدود کردن فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد خواهند شد و با انواع بیماری‌ها مبارزه خواهند کرد.
  • برخی میوه‌ها سرشار از فولات هستند و نیاز بدن به آهن را تامین می‌کنند.

رژیم میوه‌خواری 3 روزه

در طول این رژیم غذایی باید طی مدت سه روز تنها از میوه و سبزیجات مصرف کرد. با این کار سیستم سلامت بدن تقویت خواهد شد و سبب پاکسازی خون و معده نیز می‌شود. بعد از اتمام این دوره حتی کاهش وزنی حدود 3 کیلوگرم و حتی بیشتر را خواهید داشت.

به گفته متخصصان تغذیه، طی رژیم میوه، معده می‌تواند استراحتی نسبت به غذاهای دیر هضم و پردازشی سخت داشته باشد. با خوردن میوه‌های کم کالری، سیستم سوخت و ساز بدن مجبور به سوزاندن چربی‌های اضافی بدن خواهد شد.

میوه‌هایی که در طول این رژیم چربی سوزی را بالا می‌برند

  • سیب
  • کیوی
  • ملون‌ها
  • موز
  • آووکادو
  • انواع مرکبات از جمله پرتقال
  • ریواس
  • انواع توت
  • گریپ فروت

یکی از گزینه‌هایی که در میوه‌ها معرفی شد سیب است. بسیاری از افراد این میوه پرخاصیت را بدون آنکه با فواید آن آشنا باشند در رژیم غذایی خود به کار می‌برند. پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده متعادل از تمام خواصی که به همراه دارد مقاله خواص فوق العاده سیب برای سلامتی و بدنرا مطالعه کنید.

نحوه بهینه انجام رژیم میوه

با اینکه مدت زمان رژیم میوه کوتاه و کم است اما بهتر است نسبت به قوانین آن تعهد داشته و طی مدت زمان این دوره سه روزه از تنوع تمام میوه‌ها بهره ببرید. در طول این مدت می‌توانید تمام فعالیت‌های روزانه خود را داشته باشید و همواره احساس سبکی را تجربه کنید.

در طول این رژیم غذایی بهتر است فعالیت ورزشی کمتری داشته باشید. از انجام ورزش‌های سنگین تا جای ممکن پرهیز کنید. زیرا بر اثر خوردن میوه‌ها و پرهیز از خوردن غذا و نشاسته ممکن است انرژی کمتری داشته باشید. این مورد باعث پایین افتادن انرژی شده و موجب دور شدن از رژیم خواهد شد.

با اینکه میوه و سبزیجات نسبت به سایر مواد غذایی از کالری کمتری برخوردار هستند اما بهتر است در مصرف آنها نیز اعتدال و تناسب را رعایت کنید. زیرا برخی از میوه‌ها به دلیل داشتن قند زیاد ممکن است کالری زیادی را به بدن رسانده و حتی موجب بالا رفتن قند خون شوند.

بخش کلیدی یک رژیم غذایی شامل میوه‌ها و سبزیجات است که در طول این رژیم کوتاه مدت به بدن می‌رسند. بهتر است از این رژیم غذایی در همان مدت کوتاه پیروی شود. زیرا به طور طبیعی بدن انسان نیاز به مصرف پروتئین نیز دارد تا برخی از مواد مغذی بدن را تامین کند.

روند پیشنهادی برای رژیم میوه سه روزه

نکته مهمی که برای این روند باید در نظر داشته باشید این است که در طول شبانه روز اگر دچار احساس گرسنگی شدید، بهتر است از انواع میوه‌ها و آب استفاده کنید. اما در این بین به هیچ وجه نباید غذای پخته شده را جایگزین آنها کنید.

روز اول رژیم میوه

صبحانه: قهوه یا چای، نصف گریپ فروت، جو دوسر پرک شده به همراه شیر

میان وعدهصبح: یک واحد از یک نوع میوه به دلخواه

ناهار: آبمیوه، موز، کلم بروکلی و سبزیجات به همراه مقداری بلغور گندم

میان وعده عصر: یک لیوان آبمیوه

شام: یک عدد سیب به همراه نصف موز و به مقدار دلخواه کاهو

روز دوم رژیم میوه

صبحانه: جو پرک شده و شیر سویا، نصف موز به همراه یک لیوان آبمیوه

میان وعدهصبح: یک لیوان آب هویج

ناهار: پنیر، بلغور جو، کلم، نصف گریپ فروت و یک هویج

شام: سالاد کاهو و هویج به همراه مقداری گوجه و آب لیمو ترش تازه

روز سوم رژیم میوه

صبحانه: یک لیوان شیر به همراه جو پرک، یک لیوان آبمیوه، یک عدد موز

میان وعده صبح: یک عدد کیوی و سیب

ناهار: بلغور گندم به همراه گوجه و گل کلم

شام: سالاد سبزیجات و میوه به همراه مقداری آب لیمو ترش و نصف آووکادو

پیروی از رژیم میوه چه عوارضی دارد؟

عوارض رژیم میوه بسیار کمتر از فواید آن است. در واقع می‌توان گفت انتهای این رژیم کاهش وزن و حذف سموم اتفاق افتاده است اما ممکن است در طولانی مدت عوارضی نیز برای بدن به همراه داشته باشد.

این عوارض اغلب برای مدت زمان کوتاه بروز داده نمی‌شوند و فرد ممکن است با ادامه دادن این رژیم بیش از 3 روز عوارض را کم کم مشاهده کند. فرد در این سه روز تنها عوارضی که ممکن است شاهد باشد اسهال، دل‌پیچه، نفخ و سردی است. به همین دلیل توصیه می‌شود برای طولانی مدت از این رژیم به هیچ وجه پیروی نشود.

علاوه بر این موضوع ممکن است دنبال کردن مداوم این رژیم عواقب زیر را در پی داشته باشد که لازم است آنها را در نظر داشت:

  • ممکن است فرد بر این باور باشد که میوه‌ها منابع سالمی هستند و هر قدر که می‌خواهد کالری دریافت کند اما همین مساله ممکن است افزایش وزن را در پی داشته باشد.
  • این رژیم اگر تا نزدیک دو هفته ادامه داده شود ممکن است کمبود مواد مغذی را بروز دهد؛ یعنی افت چربی‌های ضروری، افت ویتامین B، افت ویتامین D، کمبود مواد مغذی از جمله آهن، مس، روی، کلسیم، فسفر و حتی ید و کروم را در پی خواهد داشت.
  • به هم خوردن تعادل هورمونی بر اثر افت دریافت اسیدهای چرب ضروری که سبب بروز مشکلات پوستی و اختلال در عملکرد ارگان‌های بدن خواهد شد.
  • کاهش بافت‌های ماهیچه‌ای بر اثر عدم دریافت پروتئین را در پی خواهد داشت. این موضوع تناسب اندام را به طور کلی از بین خواهد برد.
  • اسیدآمینه‌های ضروری برای بازسازی و حفظ پوست به بدن نمی‌رسد که ممکن است به طور کامل سلامت و زیبایی پوست و مو را تحت تاثیر قرار دهد.
  • افزایش ناگهانی فیبر دریافتی بر اثر این رژیم معمولا سبب مشکلات گوارشی مانند اسهال می‌شود.
  • قند موجود در میوه‌ها با اینکه گاهی نادیده گرفته می‌شود اما ممکن است بسیار آسیب زننده به ویژه برای مبتلایان به دیابت باشد. قند میوه برای برخی از افراد به راحتی قابل هضم است اما برای برخی دیگر به سختی هضم می‌شود.
  • به طور کلی مصرف میوه به عنوان غذای اصل می‌تواند در طولانی مدت مشکلات جدی را در پی داشته باشد.

مطالب پیشنهادی مرتبط با رژیم میوه

جمع‌بندی

برای لاغر شدن لازم است تا زمان و حوصله به خرج دهید. این رژیم سالم و کوتاه مدت می‌تواند بدون ایجاد هیچ مشکلی در افراد سالم تاثیرگذار باشد. اگر فردی به دنبال راهی سریع و جهشی برای کاهش وزن در مدت کوتاه است، می‌تواند از رژیم میوه پیروی کند.

وزن از دست رفته‌ای حدود 3 کیلوگرم در طول این رژیم غذایی می‌تواند حاصل شود. اما بهتر است بعد از اتمام این سه روز مراقبت غذایی را در نظر بگیرید و از پرخوری پرهیز کنید تا مجددا وزن از دست رفته بر نگردد. زیرا این برنامه رژیم غذایی آنچنان پایدار نیست ولی یک انگیزه بسیار عالی برای داشتن زندگی سالم و سبک زندگی سالم را در اختیار قرار می‌دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون