موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

علت گودی بغل ران چیست

علت گودی بغل ران چیست

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 08 آذر 1399 ساعت 12:19

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان علت گودی بغل ران چیست را مطالعه خواهید کرد.

برخی از افراد به علت ژنتیک و ساختمان بدنشان دارای گودی ران هستند. گودی بغل ران یکی از مسائلی است که خانم ها به آن توجه می‌کنند و دوست دارند که سریعتر این مسئله برطرف شود. برای زیبا به نظر رسیدن هیکل و استایل تان می‌توانید راه های متفاوتی را برای درمان گودی ران امتحان کنید. با مجله “زیبا بمان” همراه باشید تا درباره راه های درمان گودی ران بیشتر بدانید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

 گودی بغل ران چیست ؟

برخی از افراد به خاطر داشتن اسکلت بندی و ساختار عضلانی بدنشان ، در محلی که استخوان باسن و ران به هم می‌رسند یک فرورفتگی دارند که به آن گودی ران یا Hip Dips می‌گویند. ممکن است این تصور را داشته باشید که گودی بغل ران به علت چربی اضافی و یا کمبود آن در قسمت هایی از باسن باشد اما اینطور نیست، و علت آن فرم خاص در استخوان ناحیه لگن شما می‌باشد. می‌توان گفت که بدن بیشتر ما دارای این گودی می‌باشد ولی برای برخی افراد بیشتر مشخص است. علت آن هم می‌تواند بدلیل اضافه وزن یا ضعف در عضلات باسن شما باشد.

درمان گودی ران با ورزش

شما با ورزش های ساده می‌توانید گودی ران خود را درمان کنید. قبل از هر چیز برای انجام تمرینات ورزشی باید بدن خود را گرم کنید. شما می‌توانید این تکرینات را حداقل 4 و حداکثر 6 بار در هفته به مدت 20 دقیقه انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

حرکت پل

برای انجام این حرکت باید روی زمین دراز بکشید به طوری که دستهایتان در کنار بدنتان قرار بگیرد. سپس پاهای خود را بیش از عرض لگن خود باز کنید و باسن خود را بلند کنید. در حین بالا و پایین آوردن باسن خود عمل دم و بازدم را انجام دهید. می‌توانید این حرکت را 15 مرتبه به مدت 10 ثانیه انجام دهید.

نکته : این حرکت را می‌توانید با پای بسته نیز انجام دهید. این حرکت موجب تقویت عضلات شکم، ران، باسن شما و موجب خوش فرم شدن باسن شما می‌شود.

اسکوات

بایستید و پاهای خود را بیشتر از عرض شانه های خود باز کنید و سپس زانوهای خود را خم کنید و به حالت صندلی بنشینید و دوباره بایستید. این حرکت را می‌توانید 10 مرتبه در خانه انجام دهید.

نکته: یکی از بهترین حرکات برای فرم دهی و عضله سازی می‌باشد. دقت کنید که در حین حرکت نباید کمرتان را خم کنید. می‌توانید در حین انجام حرکت عضلات شکم خود را منقبض یا از دمبل استفاده کنید.

حرکت اسکوات پهلو به پهلو ایستاده

بایستید و ابتدا پاهای خود را کنار هم قرار دهید، سپس یکی از پاهای خود را از پای دیگر دور کنید و کمی بیشتر از عرض شانه باز کرده و حرکت اسکوات را بزنید. و سپس بایستید و این کار را با پای دیگر خود انجام دهید. این کار را می‌توانید 10 مرتبه انجام دهید.

نکته: این حرکت موجب شکل گیری باسنتان می‌شود. برای انجام درست این حرکت بعد از هر اسکوات باید کمی به سمت چپ یا راست حرکت کنید و خودتان را بالا بکشید.

حرکت کیک بک از پهلو

نحوه انجام این حرکت به این صورت است که شما باید دست ها و زانوها را روی زمین قرار دهید. به طوری که دستها در زیر شانه و پاها به موازات هم باشند. سپس یکی از پاهایتان را به صورت 90 درجه بالا و پایین ببرید و قبل از رسیدن پایتان به زمین دوباره آن را بالا ببرید. می‌توانید این حرکت را 15 مرتبه در دو سمت بدنتان تکرار کنید.

نکته: زانوهایتان در مدت حرکت باید خم باشد. این حرکت باعث تغییر حرکت ناحیه بیرونی ران و باسن می‌شود. همچنین نباید در زمان انجام این حرکت کمرتان خم شود.

حرکت لیفت پا از پهلو

برای انجام این حرکت می‌توانید به پهلو دراز بکشید و مطابق شکل پای خود را تا زاویه 45 درجه بالا ببرید و سپس به حالت اول برگردانید. این حرکت را با هر دو پا 15 مرتبه انجام دهید.

نکته : برای انجام این حرکت می‌توانید دست خود را زیر سرتان بگذارید تا با بدنتان در یک راستا باشد یا مطابق شکل عمل کنید. این حرکت موجب تقویت عضلات ران و باسن می‌شود و همچنین باعث کشش در ناحیه داخلی ران می‌شود. این حرکت را باید به آرامی انجام دهید.

لانگز کیک بک ایستاده

برای انجام این حرکت می‌توانید دستهایتان را کنار بدنتان قرار دهید و مطابق شکل حرکت لانگز را انجام دهید و دوباره به حالت اول برگردید و با پای دیگر آن را انجام دهید. یا می‌توانید 15 بار این حرکت را برای پای راست و 15 بار برای پای چپ این کار را انجام دهید.

حرکت لانگز از پهلو

پاهای خود را بیش از عرض شانه باز کنید می‌توانید دستهای خود را مقابل صورتتان بگیرید از یکی از پاهایتان برای مثال پای راست خود را به عنوان تکیه گاه استفاده کنید سپس همان پا را خم کنید و به پهلوی راست خم شوید. به حالت اول برگردید و این کار را با طرف دیگر نیز انجام دهید. می‌توانید این حرکت را 10 مرتبه تکرار کنید.

نکته : این حرکت عضلات پا را درگیر می‌کند. شما می‌توانید از دمبل نیز برای انجام این حرکت استفاده کنید.

حرکت لانگز زانوزدن از پهلو

به حالت ایستاده ابتدا پاهای خود را کنار هم قرار دهید. یکی از پاهایتان را به پشت برده و به حالت زانو زده بنشینید و دوباره به حالت اول برگردید، این کار را چند بار پشت سر هم انجام دهید. و با پای دیگر خود نیز امتحان کنید. این حرکت را می‌توانید 15 مرتبه تکرار کنید.

نکته : این حرکت موجب فرم دهی ران ها و کنار باسنتان خواهد شد. در انجام این حرکت هر چقدر که پایین بروید تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

تزریق چربی برای درمان گودی ران

شما به هر دلیلی می‌خواهید سریعا به نتیجه دلخواهتان برسید برای این کار ما تزریق چربی را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از روش هایی که می‌توان برای درمان گودی ران استفاده کرد، تزریق چربی به بغل ران می‌باشد. این روش دارای کمترین عوارض خواهد بود زیرا چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود و پس از تصفیه چربی به بدن تزریق می‌شود.

تزریق ژل برای درمان گودی ران

یکی دیگر از روش ها تزریق فیلر به بغل ران می‎باشد. فیلر ها به علت ویژگی هایی که دارند بسیار پرطرفدار می‌باشند. از ویژگی های فیلرها می‌تواند به بهبود سریع و کوتاه بودن دوره نقاهت، کمتر بودن هزینه آن نسبت به تزریق چربی می‌باشد. یکی از راه های درمان گودی ران تزریق فیلر از نوع ژل می‌باشد. شما با استفاده از تزریق ژل می‌توانید سریعا به فرم دلخواه خود برسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر